Darmowa dostawa od 50,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Zwrot, wymiana, reklamacja

Zwrot    ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

Czy mogę odstąpić od umowy zakupu?

Tak, oczywiście. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności niezwiązanej ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową, może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy. Nie musi przy tym podawać żadnych powodów swojej decyzji.

 

Ile mam czasu na odstąpienie od umowy zakupu?

Na odstąpienie od umowy masz aż 14 dni. Termin ten liczony jest od dnia, w którym towar został dostarczony Tobie (lub wskazanej przez Ciebie osobie trzeciej - innej niż przewoźnik) przez kuriera czy listonosza. Jeśli przesyłka była awizowana, termin liczy się dopiero od momentu jej odebrania, a nie pozostawienia awizo. Jeśli odebrałaś/eś towar osobiście lub skorzystałaś/eś z opcji dostawy sklepu, termin ten liczy się od momentu odbioru zamówionych produktów.

 

W jaki sposób mogę odstąpić od umowy zakupu?

Aby skutecznie odstąpić od umowy zakupu, musisz nas poinformować o swojej decyzji. Aby to uczynić, masz do wyboru kilka możliwości:

  • Zaloguj się do swojego Konta Klienta na naszej stronie internetowej: evangarda.pl. Znajdziesz tam zakładkę: ZWROTY TOWARÓW, a w niej wszystkie niezbędne informacje. System intuicyjnie i bezproblemowo przeprowadzi Cię przez całą ścieżkę zwrotu zakupionego towaru. Jeśli skorzystasz z tej opcji, na podany przez Ciebie adres e-mailowy wyślemy niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu przez Ciebie od umowy;
  • Wyślij nam na adres e-mailowy: zwroty@evangarda.pl wypełniony oraz podpisany przez Ciebie formularz Oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór znajdziesz tutaj. Jeśli nie masz dostępu do drukarki, możesz skorzystać z formularza, który otrzymałeś razem z zamówionym towarem;
  • Do dyspozycji masz także pocztę tradycyjną. Wyślij na nasz adres korespondencyjny: EVANGARDA, ul. Daleka 3/83, 25-319 Kielce, wypełniony i podpisany przez Ciebie formularz Oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który otrzymałaś/eś razem ze swoją przesyłką (lub pobierz go z tego miejsca i wydrukuj);
  • Aby skutecznie odstąpić od umowy zakupu możesz też wysłać do nas (pocztą tradycyjną lub elektroniczną), oświadczenie w dowolnej formie. Ważne jednak jest, aby jednoznacznie wynikała z niego treść Twojej decyzji o odstąpieniu od umowy.

 

Kto ponosi koszt przesyłki zwrotnej?

Bezpośredni koszt zwrotu towaru ponosi Klient.

Jednak dzięki integracji naszego sklepu z Paczkomatami InPost, koszty przesyłki zwrotnej są niezwykle tanie i wynoszą jedynie 8,36 zł. I nie musisz płacić za przesyłkę - należną kwotę odliczymy od zwracanej Tobie kwoty za odesłany produkt.
Opcja jest jednak dostępna tylko dla Klientów, którzy założyli konto w naszym sklepie (zarejestrowali się).

Ostatecznie jednak wybór przewoźnika należy do Ciebie.

 

Ile mam czasu na odesłanie towaru?

Termin nadania przesyłki zwrotnej wynosi maksymalnie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpiono od umowy zakupu.

 

Jak mam przygotować przesyłkę zwrotną?

Towar prosimy odesłać w stanie niezmienionym, razem z załączonymi metkami, w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. Przygotuj i zapakuj przesyłkę starannie, tak aby zapobiec jej zniszczeniu lub uszkodzeniu w czasie transportu.

Duża część naszych torebek wizytowych zapakowanych jest w pudełko przewiązane ozdobną wstążką. Stanowi to nieodłączny element produktu i w takiej też formie jest prezentowany na stronach naszego sklepu. Dlatego też bardzo prosimy, w przypadku zwrotu takiej torebki, odsyłać ją w takim stanie, w jakim sami chcielibyśmy ją otrzymać, czyli razem z pudełkiem oraz wstążką.

Prosimy bowiem pamiętać, że zgodnie z Art 34 ustawy o prawach konsumenta, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Co to oznacza? Oznacza to, że w okresie693 na odstąpienie od umowy możesz sprawdzać towary, ale powinieneś robić to z zachowaniem należytej staranności, tak aby nie ponosić dodatkowych kosztów związanych z ewentualną utratą wartości towaru.

 Do przesyłki prosimy dołączyć dowód zakupu, np. potwierdzenie zakupu, rachunek lub fakturę, co znacznie usprawni procedurę zwrotu.

 

Na jaki adres mam wysłać zwracany towar?

Zwracane produkty należy przesłać na adres:

Evangarda.pl
ul. Daleka 3/83
25-319 Kielce

Ważne: Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem. Oznacza to, że w przypadku, gdy otrzymamy przesyłkę, za którą będziemy musieli zapłacić przy odbiorze paczki – nie zostanie ona przez nas podjęta i wróci do Państwa jako zwrot.

Nie ma również potrzeby wysyłania do nas zarówno zwracanych, jak i reklamowanych towarów przesyłkami poleconymi priorytetowymi, gdyż niepotrzebnie podnosi to koszty, tak samo nasze, jak i Państwa, a różnica w czasie dostarczenia przesyłki to tylko jeden dzień. Nie wpływa to w znaczący sposób na termin rozpatrzenia zwrotu, czy reklamacji.

 

Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy i w jakiej formie?

Należność za odsyłany towar zwrócimy niezwłocznie, w ciągu maksymalnie 14 dni od momentu otrzymania Twojego Oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Należna kwota zostanie przekazana w takiej samej formie w jakiej dokonano zapłaty za towar, chyba że przy odstąpieniu od umowy wyraźnie zlecisz nam dyspozycję wypłaty w innej formie. Zmiana taka nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi dodatkowymi kosztami.

 

W przypadku rezygnacji z całości zamówienia, zwrotowi podlega całkowita wartość produktów wraz z kosztami wysyłki paczki do Klienta. Jeśli jednak  wybrałaś/eś w zamówieniu inny niż najtańszy możliwy sposób dostawy, zwrotowi podlega koszt przesyłki równy kosztowi najtańszej dostępnej formy dostawy.

 

Wymiana    WYMIANA TOWARU

 

Jak mogę dokonać wymiany towaru na inny?

Aby dokonać wymiany towaru na inny należy:

  • Zwrócić produkt - prosimy odesłać otrzymane produkty opierając się na zasadach zwrotu opisanych powyżej w akapicie "ODSTĄPIENIE OD UMOWY" – my zwrócimy Państwu należność.
  • Zamówić nowy produkt - na nowe produkty prosimy złożyć oddzielne zamówienie i opłacić je łącznie z kosztami transportu – niezależnie od odesłanego towaru.

 

Reklamacje    REKLAMACJE

 

Firma EVANGARDA Ewa Kozłowska-Lanckorońska jest odpowiedzialna z tytułu rękojmi za wady fizyczne oferowanych przez siebie produktów. jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu wydania towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu towarów przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w pierwszym zdaniu.

 

Jakie są moje uprawnienia w związku ze zgłaszaną reklamacją?

  • Możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że firma EVANGARDA niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Nie możesz jednak odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  • Możesz, zamiast zaproponowanego przez nas usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób przez Ciebie wybrany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez EVANGARDA. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

W jaki sposób mogę zgłosić reklamację zakupionego towaru?

Reklamację możesz złożyć w dowolnej formie. Jednak dla Twojej wygody oraz w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej, udostępniamy specjalnie do tego celu przygotowane procedury, z których możesz skorzystać alternatywnie. I tak:

  • Jeśli masz założone w naszym sklepie Konto Klienta, zaloguj się do panelu i przejdź do zakładki DZIAŁ REKLAMACJI (RMA). Wypełnij znajdujący się tam interaktywny formularz, który natychmiast po zatwierdzeniu dostarczy nam informację o Twoim żądaniu, a Ty otrzymasz na adres e-mailowy potwierdzenie złożenia reklamacji. Za pośrednictwem Konta Klienta możesz także wygenerować etykietę nadawczą dla reklamowanego towaru i nadać paczkę za darmo w jednym z paczkomatów InPost. Opis calej procedury znajdziesz na wydruku z etykietą.
  • Wyślij na nasz adres e-mailowy: zwroty@evangarda.pl wiadomość z Twoim roszczeniem lub wypełnionym i podpisanym Formularzem reklamacji, którego wzór znajdziesz tutaj;
  • Z powyższego formularza możesz też skorzystać wysyłając go wraz reklamowanym towarem na nasz adres korespondencyjny: Evangarda.pl, ul. Daleka 3/83, 25-319 Kielce.

W każdym z tych przypadków koniecznie opisz zauważoną wadę towaru!

 

Co nie podlega reklamacji?

Reklamacji nie podlegają:

  • wady jawne, czyli te widoczne w chwili zakupu,
  • wyroby posiadające uszkodzenia mechaniczne (różnego rodzaju otarcia, uszkodzenia wynikające z niewłaściwej eksploatacji, oderwanie elementów dekoracyjnych),
  • naturalne zużycie się wyrobu,
  • wytarcia powłoki galwanicznej, okuć.

 

Jak należy przygotować przesyłkę reklamacyjną?

Starannie zapakuj i zabezpiecz reklamowany towar, aby nie został uszkodzony lub zniszczony w trakcie transportu. Do przesyłki prosimy dołączyć w/w Formularz reklamacji oraz dowód zakupu, np. potwierdzenie zakupu, rachunek lub fakturę, co znacznie przyspieszy procedurę reklamacji.

 

Kto ponosi koszt przesyłki reklamowanego towaru?

Wysyłając do nas paczkę z reklamowanym produktem, koszty przesyłki ponosisz sama/sam. Zostaną one jednak zwrócone, gdy tylko otrzymamy paczkę.

Jeśli skorzystasz z wysyłki przez paczkomaty InPost oferowanej przez nasz sklep, za przesyłkę nie zapłacisz nic.

Pamiętaj, że nie przyjmujemy przesyłek "za pobraniem", więc jeśli zdecydujesz się na taką formę dostawy, paczka wróci do Ciebie jako nieodebrany zwrot.

 

W jakim terminie moja reklamacja zostanie rozpatrzona?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, o sposobie rozpatrzenia Twojej reklamacji powiadomimy Cię w ciągu 14 dni.

 

Pamiętaj!

W każdym przypadku możesz liczyć na naszą pomoc.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku pod numerem telefonu:

693-579-310 w godzinach: od 09.00 do 17.00 (Opłaty wg stawek Operatorów).

Możesz także do nas pisać przez całą dobę na adres e-mailowy: biuro@evangarda.pl - jeśli Twoje pytanie dotyczy spraw ogólnych lub na adres: zwroty@evangarda.pl - jeśli chcesz uzyskać informacje odnośnie zwrotu lub reklamacji.

Na wszystkie e-maile staramy się odpowiadać niezwłocznie, maksymalnie w ciągu 24 godzin w dni robocze.

 Jeśli jednak preferujesz pocztę tradycyjną – wyślij pismo na adres:

EVANGARDA.PL
ul. Daleka 3/83
25-319 Kielce

 

 

 

Formularz odstąpienia - wzór ustawowy

 

Formularz odstąpienia od umowy

 

Formularz reklamacji

pixelpixel